|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6019 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Dnia 06.04.2006 uczniowie klasy III b MZS SP 2 gościli u siebie grupę „ 0” z Przedszkola Nr 4 wraz z opiekunami. Podczas zajęć pt. „ Zabawa w teatr” prowadzonych metodą dramy przybliżone zostały zagadnienia związane z teatrem. Dzięki zaprezentowaniu scenki improwizowanej dzieci przekonały się, że przy pomocy przedmiotów codziennego użytku same w domu czy na podwórku mogą stworzyć teatr i przenieść się do krainy baśni. Podsumowaniem zajęć było własnoręczne wykonanie kukiełek z drewnianych chochli. Dzieci wspaniale się bawiły, pomagały sobie, dzieliły się pomysłami. Myślę, że takie zajęcia w przyszłości będę organizować częściej.
Konspekt zajęć otwartych dla grupy „0” z Przedszkola Nr 4 w Czeladzi przeprowadzonych w klasie III B. Prowadzący: Monika Wywiał – Cios Termin: 31.03.2006 Czas trwania zajęć: 60 minut Temat zajęć: Zabawa w teatr. Cel ogólny: Przybliżenie zagadnień związanych z teatrem. Cele szczegółowe: W wyniku zajęć uczeń:
- odgaduje zagadki związane z teatrem,
- podaje hasła kojarzące się z teatrem,
- odpowiada na pytania dotyczące wiersza,
- próbuje śpiewać poznaną piosenkę,
- wyszukuje w klasie przedmioty, które mogą być rekwizytami teatralnymi,
- zna zawody ludzi pracujących w teatrze,
- dobiera nazwy zawodów związanych z teatrem do wykonywanych czynności,
- wie w jakim celu ludzie chodzą do teatru,
- wie jak należy zachować się w teatrze,
- wykonuje rekwizyty teatralne,
- opowiada o swoich obserwacjach, wrażeniach i przeżyciach związanych z teatrem.
- rozwiązuje krzyżówkę z hasłem,
Formy pracy: zbiorowa, grupowa, indywidualna. Metody pracy: słowne, praktycznego działania, aktywizujące. Środki dydaktyczne: zagadki, wiersz E. Skarżyńskiej p.t. „ Teatr”, przedmioty codziennego użytku mogące być rekwizytami teatralnymi, karteczki z nazwami zawodów i nazwami czynności wykonywanych w teatrze, krzyżówka, drewniane chochle. Przebieg zajęć.
- Wprowadzenie do tematu. Rozwiązywanie zagadek związanych z teatrem.
- Zabawa w skojarzenia – „ Z czym ci się kojarzy słowo teatr?” Uczniowie podają hasła kojarzące im się z teatrem. Wspólna analiza wymienionych haseł.
- Czytanie przez nauczyciela wiersza E. Skarżyńskiej p.t. „ Teatr”.
- Wypowiedzi dzieci na temat przeczytanego wiersza:
- Po co jest teatr?
- Co się dzieje w teatrze?
- Czym wypełnia się scena?
- Jak należy zachowywać się w teatrze?
- Jakie znasz rodzaje przedstawień teatralnych?
- Scenka teatralna z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku. Nauczyciel opowiada bajkę i jednocześnie przedstawia scenkę z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku.
- Przerwa śródlekcyjna – śpiewanie piosenki „ Tu płynęła rzeczka” z pokazywaniem.
- Wyszukiwanie przedmiotów codziennego użytku, które mogą być rekwizytami teatralnymi. Nauczyciel rozdaje poszczególnym grupom przedmioty, a dzieci proponują czym może się stać ten przedmiot w teatrze.
- „ Kto pracuje w teatrze?” – dobieranie nazw zawodów zwiazanych z teatrem do wykonywanych czynności.
- Wykonywanie kukiełek teatralnych z drewnianych chochli.
- Podsumowanie zajęć – rozwiązywanie krzyżówki z hasłem „ teatr.”
Opracowała Monika Wywiał - Cios |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|